Перейти до основного вмісту

Smile! Історія смайлика

Smile! Посміхніться! Саме це слово стало основою для загальновідомої назви спеціальних символів, що покликані під час інтерактивного спілкування, тобто, в електронних листах, чатах, форумах і SMS-листуванні, передавати почуття й емоції співбесідників один одному. Автором смайлика є американський програміст і професор психології Скотт Фалман, який 19 вересня 1982 року запропонував використовувати символи :-) та :-( для позначення емоцій під час набору тексту на комп'ютері. За його задумом ці позначки мали допомогти відрізняти серйозні повідомлення від жартівливих на електронній дошці оголошень університету Карнегі-Меллона.

Перше повідомлення, відправлене з використанням смайликів на електронну дошку оголошень самим Скоттом Фалманом, мало такий вигляд:

"Я пропоную таку послідовність символів для позначення жартів: :-) Читайте це боком. Водночас, це і найбільш економний спосіб позначити, що повідомлення не є жартом, враховуючи зазначене. Для цього використовуйте :-("

Історичному повідомленню передувала довга дискусія, в якій учасники обговорювали питання того, які символи слід використовувати для того, щоб показати, що повідомлення носить гумористичний характер.

Скотт Фалман 

Сучасний світ смайликів дуже багатий. Ось тільки деякі зразки таких позначок:

:-) весела посмішка, жарт :^: я ще сплю
:) те саме, "ледачий" варіант :V: я вже не сплю
;-) підморгування %-) сиджу над уроками
:-D радість 8-) я такий розумний і красивий
:@) щасливий до свинячого вереску 0:-) просто янголятко
:-( сум, незадоволення 8:-) дівчинка з бантиком
:-C великий сум, горе *<[]:-} Дід Мороз
:'-( я плáчу :0) клоун
:[----] здивування 0=:-) кухар
8-|| гнів :-# нічого не скажу
>:-( я сердитий :-* поцілунок
:| мені байдуже :-)^_^(-: я тебе кохаю
:- нерішучий :)(: справи йдуть чудово
8-O Ну нічого собі!!! :(): справи кепські
80 хтось кричить :||: все нормально
:-P показує язика @->-- троянда
|-0 позіхання, нудьга =) будь щасливий

Якщо принцип створення смайликів зрозумілий - можна братися за створення своїх. Не забудьте тільки пояснити їх значення друзям.

Офіційно поширені зараз графічні зображення почуттів називаються "емотиконами" або "емодзі". Згідно зі словниками - це "невеликі картинки, які можуть бути використані для вираження почуттів. Набори таких емотиконів є в багатьох комп'ютерних програмах, призначених для інтерактивного спілкування, а також на всеможливих чатах, форумах і в соціальних мережах.

Якщо ж ви хочете використати емодзі в своєму повідомленні, для цього існують спеціальні сервіси, де потрібний вам символ можна вибрати, наприклад, ось цей.